23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2016/08
Modernizuoja ir techniką, ir jos gamybą
  • Daina STANIŠAUSKIENĖ
  • Mano ūkis

Technikos gamintojai jau antri metai dirba susitraukusios rinkos sąlygomis, tačiau mašinoms tobulinti skiriamas net didesnis dėmesys, taip pat ir pajamų dalis. Atnaujinama be išimties visa technika, bet labiausiai - savaeigė, ir ne tik dėl to, kad varikliams taikomi griežtesni deginių emisijos reikalavimai. „Ateities ūkininkavimas" - taip technikos inovacijoms skirtą konferenciją pavadino kompanija „Deutz-Fahr", Vokietijoje pristačiusi naujos kartos 6 ir 7 serijos traktorius, kurių gamyba netrukus bus perkelta į naują gamyklą.

Tris dienas trukusioje konferencijoje dalyvavo per 1 300 žmonių - Deutz- Fahr technikos pardavėjų ir žurnalistų, atvykusių iš 28 valstybių. Technikos demonstracija ne tik buvo paįvairinta dviračių ir keturračių mašinų šou elementais, bet ir suteikta galimybė mašinas išbandyti. Norinčiųjų atsisėsti už naujų modelių vairo eilės driekėsi prie visų 19 laukuose išrikiuotų naujų traktorių.

Modernesni, efektyvesni ir ekonomiškesni

Naujos kartos 6 serijos traktorių gamą sudaro 12 modelių nuo 156 iki 226 AG, kuriuose gali būti įrengtos trijų tipų transmisijos: pusiau dinaminė, pusiau dinaminė-automatinė RCShift ir bepakopė TTV. Su nauja pusiau dinamine 30F/15R ZF Terrapower TPT pavarų dėže eigoje, nenutraukiant galios perdavimo varantiesiems ratams, galima perjungti 6 pavaras - tokį skaičių eigoje perjungiamų pavarų turi tik labai nedaug pakopinių pusiau dinaminių pavarų dėžių. Be to, pagrindinis darbinių greičių (5-20 km/val.) diapazonas apima net 17 pavarų. ZF Terrapower TPT pavarų dėžė - sustiprinta, pritaikyta 60 km/val. greičiui. Tai leidžia užtikrinti didžiausią, 40 arba 50 km/val. greitį, esant itin ekonomiškiems variklio sūkiams: 40 km/val. greitis pasiekiamas, esant 1 158 min.- 1 variklio sūkiams. Nauda - iki 15 proc. didesnė degalų ekonomija, palyginti su ankstesnės konstrukcijos transmisijomis.

Pusiau dinaminėje automatinėje pavarų dėžėje RCshift ir 6 pavaros, ir 5 diapazonai perjungiami eigoje, automatiškai. Galimi trys RCshift valdymo režimai: mechaninis (rankinis), pusiau automatinis ir automatinis. Mechaninis režimas leidžia operatoriui eigoje perjungti ir pavaras, ir diapazonus. Pasirinkus pusiau automatinį režimą, automatiškai perjungiamos 6 pavaros, o automatinį - ir 6 pavaros, ir 5 diapazonai. Pasirinkus pastarąjį režimą, operatoriui nereikia rūpintis pavarų dėžės valdymu - viską už jį atlieka elektroniniai pagalbininkai.

Mašinose montuojami nauji Deutz 6.1 varikliai, kuriuose įdiegtas kompleksinis kenksmingų deginių emisijos mažinimo sprendimas: išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema EGR, regeneracinis suodžių filtras DPF ir selektyvinio katalitinio redukavimo katalizatorius SCR. Dėl mažesnės išmetamųjų dujų recirkuliacijos dalies gaunamos mažiausios dyzelino ir tirpalo AdBlue sąnaudos. Be to, tai vieninteliai rinkoje jėgos agregatai, kurie jau parengti ateities taršos reikalavimams Etapo V/Tier 5 įgyvendinti. Varikliuose įrengta nauja kompaktiška kompanijos „Mahle-Behr" aušinimo sistema, kurioje visi elementai pagaminti iš efektyviausiai šilumą aplinkai atiduodančio aliuminio.

Traktoriuose naudojamas naujas, integruotas į liemens konstrukciją priekinis elektrohidraulinis keltuvas. Pakeista priekinio tilto amortizacijos sistema. Automatinę lygio kontrolę turinti amortizacija galingiausiuose modeliuose derinama su aukščiausios klasės Dana priekiniais varančiaisiais tiltais. Traktorių hidraulinėje sistemoje įrengti nauji vokiški kompanijos „Bosch Rexroth" komponentai: 160 arba 170 l/ min. našumo ašiniai stūmokliniai siurbliai, didesnio efektyvumo alyvos filtrai ir „skystis-skystis" tipo šilumokaitis. Dėl didesnio efektyvumo ir mažesnių galios nuostolių, didžiausias 170 l/ min. siurblio našumas pasiekiamas, esant mažesniems, ekonomiškiems variklio sūkiams. Vienas iš naujos kartos 6 serijos modelių - Deutz-Fahr 6125 RCShift - pateko į konkurso „Metų traktorius 2017" finalą ir varžysis dėl geriausiojo titulo.

Dideliems ūkiams ir žemės ūkio paslaugų teikimo įmonėms skirti du 226 ir 246 AG pajėgumo 7 serijos traktoriai. Kaip ir mažesniuose 6 serijos modeliuose, juose montuojami galutinius Etapo IV deginių emisijų reikalavimus atitinkantys varikliai. Traktoriuose įrengtos sustiprintos bepakopės 50 arba 60 km/ val. transmisijos ZF S-Matic S240. Naujos kartos Deutz-Fahr mašinų vidaus ir išorės dizainas, ergonominiai sprendimai - Italijos „Giugiaro" studijos, priklausančios „Volkswagen" grupei, darbas.

Nauja technikos gamybos ir klientų aptarnavimo kokybė

Pasak SDF koncerno Europos komercijos vadovo Rainerio Morgensterno (Rainer Morgenstern), daugumos pristatytų traktorių serijinė gamyba jau startavo ir juos jau galima užsakyti. „Tai ne visos mūsų naujovės. Įgyvendiname projektą, kuris man asmeniškai kelia labai daug gerų jausmų ir tam tikro jaudulio. Šiemet Vokietijoje, Lauingene, duris atvers nauja gamykla, kuri bus moderniausia Europoje. Ją vadiname „Deutz-Fahr žemė", - esminiais kompanijos veiklos pokyčiais džiaugiasi R. Morgensternas ir priduria, kad tai tik viena projekto dalis: šių metų birželį ten pat jau pakloti naujo, 3 800 m2 ploto klientų ir verslo partnerių aptarnavimo centro, pavadinto „Deutz- Fahr arena", pamatai. Centre numatyta įrengti muziejų, technikos ekspozicijos salę, parduotuvę, kino teatrą, mokymų patalpas, mašinų testavimo zoną.

Gamykla pradės veikti rugpjūtį ir iki metų pabaigos į naujas patalpas bus perkelta visų naujosios Agrotron serijos traktorių gamyba. R. Morgensterno teigimu, „Deutz-Fahr arenos" statybų pabaiga numatyta kitų metų sausį. Oficialus naujo kompanijos „Deutz-Fahr" komplekso atidarymas numatytas kitų metų kovą.

Kokie naujos gamyklos pajėgumai, R. Morgensternas tiksliais skaičiais neįvardija. „Pagaminsime tiek mašinų, kiek parduosime. Galime dirbti keliomis pamainomis, nelygu užsakymų skaičius. Šiuo požiūriu būsime labai lankstūs", - sako vadovas.

Stiprina pozicijas naujose rinkose

Įmonių grupės SDF vadovas Lodovikas Busolatis (Lodoviko Bussolati) neslepia, kad pagrindinės žemės ūkio technikos rinkos susitraukė ir, esant tokioms žemoms žemės ūkio produkcijos supirkimo kainoms, tikėtina, ir šiemet išliks tokio pačio lygio, tačiau yra rinkų, kurios auga. „Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Turkijoje ir Kinijoje, augimas ypač ženklus, todėl mes išsaugojome tokio pat lygio apyvartą ir galime nemažinti investicijų į technikos atnaujinimą ar naujų mašinų kūrimą. SDF įmonių grupės apyvarta pernai padidėjo iki 1,39 mlrd. eurų (2014 m. siekė 1,21 mlrd. EUR). Kompanijai „Deutz-Fahr" tenka net 63 proc. pajamų, - pabrėžia L. Busolatis. - Džiugina ir tai, kad mūsų gaminamos technikos užimamos rinkos dalis Europoje taip pat išaugo nuo 10,3 iki 11,5 proc."

Turkijos rinka, tikėtina, išlaikys nemažus augimo tempus ir toliau. Traktorių pardavimo apimtys šioje šalyje padidėjo iki beveik 70 tūkst. (2012 m. siekė per 50 tūkst.). Kinijoje pastebimai daugiau parduodama vidutinės galios klasės mašinų, o registruojamų traktorių skaičius išlieka stabilus - apie 300 tūkst. traktorių per metus. Bendroje SDF įmonių grupės apyvartos struktūroje mašinų pardavimo apimtys Turkijoje išaugo nuo 66 mln. EUR (2014 m.) iki 95 mln. EUR, Kinijoje - nuo 61 mln. EUR (2014 m.) iki 160 mln. EUR (2015 m.).

Nepaisant užsitęsusio nuosmukio (nuo 2013 m. Europos traktorių rinka susitraukė 14,5 proc.), ilgalaikės prognozės išlieka pozityvios. „Pasaulio gyventojų populiacija 2050 m. padidės 35 proc. arba 2 mlrd. žmonių. Reikės papildomai užauginti 1 mlrd. t grūdų, o dirbamos žemės plotas jau šiandien artėja prie ribos. Tad, siekiant didesnio žemės ūkio produkcijos gamybos efektyvumo, neišvengiamai reikės kelti žemdirbystės mechanizacijos lygį, taikyti inovatyvias, sąnaudas taupančias technologijas", - svarsto L. Busolatis.

Pasak korporacijos vadovo, 2010-aisiais įmonių grupė parengė dešimties metų plėtros strategiją, kurioje augimas numatytas įgyvendinant du tikslus: didinant investicijas į asortimento plėtrą, naujus produktus ir įsitvirtinant naujose rinkose. Kol kas su abiem šiais iššūkiais pavyksta sėkmingai susidoroti. Įmonė toliau plečia technikos gamybos tinklą naujose rinkose ir modernizuoja techniką. „Naujos kartos 6 ir 7 Deutz- Fahr traktorių serijos naujovės - puikus didelių inžinierių pastangų ir sunkaus darbo rezultatas. Ateityje dar labiau stiprinsime savo pozicijas didesnio kaip 300 AG pajėgumo mašinų segmente", - pabrėžia L. Busolatis.

Kompanijai „Dutz-Fahr" Lietuvoje atstovauja bendrovė „Biržų žemtiekimas". Pasak įmonės generalinio direktoriaus Sauliaus Silicko, iki liepos vidurio į Lietuvos ūkius išvežtas 61 Deutz-Fahr traktorius. Per praėjusius metus „Biržų žemtiekimas" pardavė 70 grupės SDF traktorių. Tai buvo rekordinis Lietuvoje parduotų šios įmonių grupės traktorių skaičius. „Pernai Lietuvoje, kaip ir Vokietijoje, populiariausi buvo 6 serijos Deutz-Fahr traktoriai. Šiemet paklausiausias jubiliejinis, ribotos serijos 263 AG pajėgumo 7250 TTV Warrior modelis. Jau parduota 14 šio modelio traktorių, - situaciją rinkoje komentuoja S. Silickas. - Neabejotinai 2016-ieji taps dar vienais rekordiniais Deutz-Fahr traktorių metais Lietuvoje".