23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2016/07
Universalumo paieškos
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Nors transporto pasaulis tradiciškai laikomas vyrišku, stipriosios lyties atstovai čia dažnai elgiasi moteriškai - iš vienos mašinos nori visko: Rolls-Royce išskirtinumo, Porsche patikimumo, Ferrari greičio, Aston Martin elegancijos, Subaru pravažumo ir seno Opelio kainos. Net žinodami, kad tokie dalykai neįmanomi, konstruktoriai verčiasi per galvą ir siekia sukurti kuo didesnės auditorijos poreikius patenkinti galinčius automobilius. Naujasis Nissan NP300 Navara neabejotinai yra vienas labiausiai vykusių tokių bandymų. Štai kodėl.

Praėjusių metų rudenį debiutavusi Navara nuo ankstesniojo modelio pakito nedaug. Žinoma, sustačius abu pikapus greta, žaidimas „Rask 10 skirtumų" nesuintriguotų. Tiesiog naujasis modelis atrodo ne toks grubus ir turi daugiau bendrų bruožų su populiariaisiais „Nissan" šeimos „krosoveriais" Qashqai ir X-Trail. Tačiau geroji žinia yra ta, kad dabar pagrindinės Navara važiavimo charakteristikos panašesnės į lengvo visureigio, o ne į linginę pakabą turinčio juodadarbio.

Linges paminėjau neatsitiktinai. Vienas svarbiausių kokybinių proveržių susijęs būtent su naujos kartos Navara pakaba. Double Cab kėbulo versija yra su nauja galine penkių svirčių pakabos sistema, kuri užtikrina nepalyginamai komfortiškesnį važiavimą ir geresnį automobilio valdymą. Dabar kelionė pikapu niekuo nesiskiria nuo klasikinių visureigių standartų. Tačiau svarbiausias dalykas - būdama 20 kg lengvesnė už ankstesniąją lakštinių lingių pakabą ir maždaug 40 proc. minkštesnė, svirtinė pakaba leidžia gabenti tokio pat (naudingoji apkrova viršija 1 toną, o velkamoji galia siekia 3 500 kg) svorio krovinį. Net tuomet, kai juda tuščias, žvyrkeliu ar senų randų išvagotu asfaltu, pikapas nešokčioja ir nesipurto.

Tiesa, su lakštinių lingių pakaba visai atsisveikinta nebuvo - ji išliko King Cab modeliuose, tačiau buvo gerokai patobulinta. Naujosios versijos automobiliai 7 kg lengvesni už senosios versijos automobilius. Dėl atnaujintos pakabos šiek tiek padidėjo King Cab užvažiavimo kampas ir sumažėjo išorinio triukšmo lygis.

Malonių smulkmenų galima aptikti ir apžiūrinėjant krovinių platformą. Čia sumontuota spėjusi pagarsėti C-channel krovinių tvirtinimo sistema: krovinių fiksavimo kanalai su juose esančiais „C" raidės formos fiksatoriais kabinos pertvaroje ir bortų kraštuose visai neriboja fantazijos ir leidžia saugiai transportuoti viską, ko tik gali prireikti ūkyje. Gamintojų teigimu, šiuo metu Navara gali pasigirti pačia ilgiausia iš visų rinkoje esančių pikapų krovinine dalimi.

Nissan Nordic Europe Oy komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys, komentuodamas šias inžinerines naujoves, atkreipė dėmesį, kad tokia konstrukcinė evoliucija pavertė Navara pikapą kur kas universalesniu.

„Verslo žmonėms, ypač turintiems nedideles įmones, labai svarbus automobilis, kuris yra ne tik darbo įrankis, kuriuo būtų galima ne tik gabenti krovinius, bet ir leistis į laisvalaikio žygius ar šeimos keliones", - sakė M. Plukys.

Kad „Nissan" ketinimai išplėsti gerbėjų ratą yra rimti, patvirtina ir į pikapą iš lengvųjų visureigių perkelti beveik visi elektroniniai vairuotojo pagalbininkai, kokius tik mokslo žmonės yra išradę iki šios dienos. Vienas patogiausių - aplinkinio vaizdo stebėjimo sistema, kurią sudaro 4 kameros, fiksuojančios ir analizuojančios aplink automobilį viską 3600 kampu. Mašina matoma tartum iš paukščio skrydžio. Dėl to galima itin ankštoje erdvėje manevruoti be rizikos netyčia užkliudyti kokią nors paprastai nematomą kliūtį, atsitrenkti ar nubrozdinti kėbulo kampus. Svarbu tai, kad vairuotojas gali orientuotis ne pagal garso signalus ar kokius nors švieselių mirgėjimus, o matydamas realų vaizdą (priklausomai nuo įjungtos pavaros - pirma ar atbulinė - mašinos priekyje arba gale). Kad į žuvies akį panašiais objektyvais filmuojamas vaizdas neklaidintų, japonai sugalvojo jį pertvarkyti skaitmeniniu būdu ir išvengti bet kokio iškraipymo. Todėl sumanęs įsprausti masyvų pikapą į kokį nors stovėjimo aikštelės plyšį, prietaisų skydelyje esančiame ekranėlyje viską matai taip,tarsi pats į save žiūrėtum iš kokio penkto aukšto.

Ne tokios egzotiškos, tačiau ne mažiau svarbios „Navara" įrangos naujovės - priekinė avarinio stabdymo sistema (FEB), pastovaus greičio palaikymo sistema ir pagalbinės važiavimo įkalne ir nuokalne sistemos (HDC ir HSA), pavaros lėtintuvas, mechaninis galinio diferencialo blokavimas, beraktė įlipimo sistema ir kt. Be to, tiek King Cab, tiek ir Double Cab galima rinktis su dviejų zonų klimato kontrolės sistema ar nauja galine kabinos vėdinimo sistema. Interjeras ir prietaisų valdymo svirtelės bei jungikliai buvo perkelti iš X-Trail modelio, todėl čia viskas paprasta, intuityvu ir veikia sklandžiai.

Pertvarkę automobilio saloną japonai pasirūpino ne tik nauju prietaisų skydeliu, suteikiančiu didesnės erdvės pojūtį, bet ir ergonomiškesnėmis priekinėmis sėdynėmis su stuburo atrama. Pastarosios buvo sukurtos naudojant NASA technologiją ir leidžia kur kas tolygiau paskirstyti žmogaus kūno svorį. Double Cab galinių sėdynių atlošo judėjimo amplitudė padidinta 23 laipsniais - pasirinkus norimą jo kampą, važiuoti neabejotinai kur kas maloniau. King Cab šiuo požiūriu ne tokia patraukli, todėl stambesniems žmonėms dvi spartietiškos atlenkiamos sėdynės tiktų nebent trumpai kelionei.

Permainų vėjai buvo įsisukę ir po Navara variklio dangčiu. Pikapas komplektuojamas su 2,3 litro darbinio tūrio dyzeline jėgaine, kuri net 24 proc. efektyvesnė už savo pirmtaką ir gali pasigirti mažiausiais šiame segmente taršos ir degalų sąnaudų rodikliais. Siūlomos dvi motoro versijos - 118 kW ir 140 kW. Galingesnis agregatas su dviem turbokompresoriais (beje, tokia technologija pikapų segmente panaudota pirmą kartą) sugeba daugiau nei dvi tonas sveriančią mašiną paversti netikėtai gyvybinga. Puiki ir automatinė septynių laipsnių pavarų dėžė: į visas vairuotojo komandas ji reaguoja nė akimirkos nedelsdama, veikia tiksliai, tyliai ir efektyviai. Būtent šis agregatas padeda pasiekti vidutines 7 l/100 km degalų sąnaudas. Su šiuo varikliu „Navara" iki 100 km/val. įsibėgėja per 10,8 sek., o didžiausias galimas greitis - 184 km per valandą.

Konservatyvesni vairuotojai, nemėgstantys „automatų", gali rinktis standartinę mechaninę šešių laipsnių pavarų dėžę. Taip pat, nelygu poreikiai ir finansinės galimybės, „Nissan" siūlo modelius su dviejų arba keturių varančiųjų ratų sistema.

Vienas svarbiausių šio pikapo kozirių - 5-erių metų arba 160 000 km garantija. Šiuo metu nieko panašaus nesiūlo nė vienas kitas gamintojas. Be to, žinant, kad automobilis bus intensyviai eksploatuojamas, garantiją galima pratęsti iki 200 ar 250 tūkst. kilometrų. Pigiausia Navara versija kainuoja nuo 27 200 eurų.