23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2012/07
Naujos kartos traktoriams įveikiamos bet kokios kliūtys
  • D. Stanišauskienė
  • Mano ūkis

Kalnas, nuokalnė, pusmetrio gylio purvo klampynė - tokias kliūtis viename iš karinių Vokietijos poligonų teko įveikti naujos kartos Claas Arion 500/600 serijos traktoriams. Ir jie jas įveikė, net ir vairuojami nepatyrusių žurnalistų.

Miško apsuptyje, aidint šūviams, už akylai saugomų poligono užkardų kompanija „Claas" surengė praktinę spaudos konferenciją žemės ūkio leidinių žurnalistams. Naujų modelių techniniams duomenims išklausyti sugaišta vos valanda, o už traktorių vairo - visos keturios. Trumpam žemdirbių kailyje atsidūrę ketvirtosios valdžios atstovai naujais Claas traktorias kultivavo, formavo lysves, giliai pureno, krovė ritinius ir vilko iki pat viršaus pakrautas priekabas. Kad būtų įvertinti esminiai naujos kartos traktorių privalumai, buvo galima išbandyti atlikti tuos pačius darbus senesniais ir naujais Arion modeliais. „Šįkart siekėme praktiškai įrodyti, kad nauji Claas traktoriai gali visus žemės ūkio darbus atlikti nepriekaištingai, - renginio idėją pristatė kompanijos projektų vadovas Haraldas Lobas (Harald Lob). - Jūs tikrai pastebėsite esminius senųjų ir naujos kartos traktorių skirtumus."

Paklausiausia serija

Gaminamos technikos asortimentą traktoriais kompanija „Claas" išplėtė tik 2003 m., kuomet įsigijo Prancūzijos gamyklą „Renault". Nuo tų metų į jų konstrukcijos ir gamybos tobulinimą buvo investuota daugiau kaip 500 mln. EUR (apie 1,73 mlrd. Lt). Kryptingos investicijos kokybei pagerinti davė gerų rezultatų - Claas traktorių užimamos rinkos dalis Vokietijoje išaugo iki 10 procentų. Lione (Prancūzijoje) gaminamos mašinos pagal perkamumą Vokietijoje užima 4 vietą. Pernai vokiečiai įsigijo beveik 3 tūkst. (beveik 900 daugiau negu 2010 m.) „Claas" kompanijos traktorių.

Iš visų gaminamų Claas taktorių serijų paklausiausi būtent vidutinės klasės Arion 600 modeliai, kurių jau parduota daugiau kaip 10 tūkstančių. „Tai pati sėkmingiausia traktorių serija. Siekdami dar labiau patenkinti klientų poreikius, pristatome naujos kartos gerokai patobulintus Arion 500/600 modelius, kurių varikliai atitinka giežtus Etapo IIIb reikalavimus", - pabrėžė įmonės traktorių specialistas Ingas Miuleris (Ingo Müller), pridurdamas, kad traktorių konstrukcija pagerinta, atsižvelgiant į jais dirbančių žemdirbių ir technikos prekybos atstovų atsiliepimus. Ir nors kai kurie konstrukcijos pakeitimai labai maži, tačiau jie turi nemažą įtaką kitoms traktorių savybėms.

Variklio naujovės

Naujos kartos serija apima septynis modelius, kurių variklių galingumas svyruoja nuo 140 iki 184 AG. Pasak I. Miulerio, svarbiausia traktoriaus širdies naujovė - deginių emisijas mažinanti ataušintų dujų recirkuliacijos sistema su suodžių filtru. Kompanija „Claas", siekdama įgyvendinti griežtesnius deginių emisijos reikalavimus, nuėjo kitu keliu ir pasirinko variklius su išmetamųjų dujų filtravimo sistema, kuri švarina jas be jokių papildomų tirpalų. „Nors bandoma įtikinti, kad traktorius su tokiais varikliais eksploatuoti brangiau negu su SCR sistema, degalų sąnaudos jais dirbant yra didesnės, tačiau nepriklausomos Vokietijos tyrimų stoties atliktas tyrimas parodė, kad išlaidos degalams ir kitoms techninės priežiūros priemonėms yra tik 0,01 proc. didesnės, o tai neturi esminės įtakos", - tikino technikos specialistas.

Naujos kartos Arion 500 serijos modeliuose montuojami DPS 4,5 l keturių cilindrų, Arion 600 - 6,8 l šešių cilindrų varikliai su common rail degalų įpurškimo sistema. Pasak I. Miulerio mažesnės galios traktoriai ypač tinkami gyvulininkystės ūkiams, kuriuose reikia daug dirbti su frontaliniu krautuvu. Didesnės galios Arion modeliai labiau pritaikyti žemdirbystės ir transportavimo darbams. „Nuo šiol ūkininkai, įsigydami 150 AG Arion traktorių, galės rinktis 4 arba 6 cilindrų variklius, priklausomai nuo to, kokiems darbams mašina numatyta", - aiškino technikos specialistas.

Traktoriaus konstrukcijoje yra ir daugiau naujovių, kurios panaudotos iš didelės galios Axion 900 serijos modelių. Axion 900 pirmą kartą buvo pristatytas praėjusioje parodoje „Agritechnica" ir buvo pripažintas „Metų mašina 2012". Kaip ir minėtos serijos traktoriuose, naujos kartos Arion traktorių varikliuose įdiegta efektyvi elektroninė Vistronic variklio ventiliatoriaus sistema, kuri ne tik efektyviai aušina variklį, bet ir kelia kur kas mažesnį triukšmą. Be to, galios poreikis sistemai veikti taip pat yra mažesnis.

Darbo vieta - erdvi ir patogi

Tobulindami bet kokią savaeigę techniką, visi be išimties gamintojai ypatingą dėmesį skiria visą dieną mašinoje praleidžiančio operatoriaus komfortui didinti. Apskaičiuota, kad kabinoje traktorininkas praleidžia 2 000 valandų per metus.

Naujų Arion traktorių kabina atnaujinta iš esmės. I. Miulerio teigimu, įrengus langus ir dešinės pusės duris iš ištisinio stiklo, labai pagerėjo matomumas. Įlipti į kabiną galima ir iš kitos (ne vairuotojo) pusės: tai praverčia gyvulininkystės ūkių šeimininkams, kuriems dažnai tenka dirbti ribotos erdvės patalpose. Naujuosius Arion pasirinkę ūkininkai turėtų gerai įvertinti ir galimybę prisitaikyti vairo kolonėlę taip, kad būtų patogu vairuoti. Baigus darbą, ji pastatoma į tolimiausią nuo sėdynės padėtį, todėl niekas netrukdo iš kabinos išlipti ir į ją įlipti. Pageidaujantys didesnio komforto gali užsisakyti modernesnę kabinos versiją Cebis su patogiu porankiu, į jį integruota Cmotion traktoriaus valdymo svirtimi ir Cebis monitoriumi. Padidėjo ir sėdynių pasirinkimas: nuo šiol bus siūloma rinktis iš 5 modelių (anksčiau iš 2).

Transmisijos ir važiuoklės privalumai

Pasak I. Miulerio, naujos kartos Arion modeliuose įrengta pasiteisinusi Hexashift automatinė transmisija. „Pavaroms perjungti nereikia spausti sankabos pedalo, jos perjungiamos automatiškai", - akcentavo I. Miuleris. Užsisakant naujos kartos Arion traktorius galima rinktis 3 skirtingų tipų transmisijas (naujovė - 40 km/val. didžiausio greičio Super Eco transmisija, pritaikyta transporto darbams.

Naujieji Arion traktoriai sveria nuo 5,8 iki 7,8 t. Didžiausias leistinas svoris buvo padidintas iki 12 t. Dėl šios priežasties visi naujos kartos serijos modelių, net ir pačių mažiausių, galinė važiuoklės ašis sustiprinta. „Tai leidžia naudoti didesnes padangas", - pridūrė technikos specialistas.

Kompanijai „Claas" atstovaujanti bendrovė „Konekesko" Lietuvos ūkininkams naujuosius Arion traktorius pristatys šių metų pabaigoje.

D. Stanišauskienė

Mano ūkis, 2012/07