Vilnius. Kompanija „Volvo Trucks“ jau pradėjo testuoti sunkvežimius, varomus vandenilį naudojančiais degalų elementais ir gaminančiais elektros energiją. Teigiama, kad tokie nulinės emisijos sunkvežimiai be sustojimo galės įveikti iki 1 000 kilometrų.
Degalų elementai (angl. fuel cell) patys generuos energiją iš vandenilio, jų nereikės įkrauti iš išorinio įrenginio. Bendra sąstato masė gali būti apie 65 t ar netgi didesnė, o du degalų elementai generuos 300 kW galią. Vienintelė emisija – vandens garai.
Degalų elementus gamins „Cellcentric“ – bendra „Volvo Group“ ir „Daimler Trucks AG“ įmonė, statanti vieną didžiausių Europoje sunkiasvoriam transportui skirtų degalų elementų gamyklą.
„Volvo Trucks“ jau siūlo elektrinius sunkvežimius ir sunkvežimius, kurie naudoja iš atsinaujinančių šaltinių gaunamus degalus, pavyzdžiui, biodujas. Antroje šio dešimtmečio pusėje gamintojo produktų gamą papildys trečiasis CO2 neutralus pasirinkimas – vandenilio degalų elementais varomi sunkvežimiai.
Klientams skirti bandomieji važiavimai prasidės po kelerių metų, o tokius sunkvežimius parduoti planuojama nuo šio dešimtmečio pabaigos.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Kariuomenė „apsiginklavo“ teleskopiniais krautuvais
2024-05-10 -
Žemdirbiai nori patys spręsti, kokia technika ūkiui tinkamiausia
2024-05-09 -
Kokie naudoti javų kombainai siūlomi Lietuvoje
2024-05-03
Skaitomiausios naujienos
-
Patikslinti apsauginių juostų ir pagriovių reikalavimai
2024-05-07 -
Padidinta parama smulkiems ūkiams
2024-04-18 -
Ūkininkas nelegaliai gamino ir pardavinėjo pašarus
2024-05-02
(0)