23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2018/08
Drakonas ieško namų
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Nors padidinto pravažumo automobilius Pietų Korėjos kompanija „SsangYong“ konstruoja nuo 1954-ųjų, o Lietuvoje šis vardas (beje, išvertus iš korėjiečių kalbos pavadinimas reiškia „Du drakonai“) girdimas beveik porą dešimtmečių, tačiau teigti, kad šie automobiliai žinomi, galima tik gerokai įsikarščiavus. Gal dėl to, kad korėjietiškais visureigiais prekiauti užsimojusios įmonės pritrūko išmonės viliodamos potencialius pirkėjus, gal dėl neįprastų dizaino sprendimų, gal dėl tradiciškai didesnio prielankumo japoniškiems visureigiams, „drakonų“ populiacija buvo mažesnė nei į Raudonąją knygą įrašytų lūšių. Dabar šis tas pasikeitė.

Jau prieš porą metų mūsų rinkoje pasirodę du nauji modeliai – Tivoli ir Korando – tapo maloniu siurprizu. Visas klasikines krosoverių funkcijas jie atliko ne prasčiau nei pripažinti lyderiai. Galėjo pasigirti kokybiška salono apdaila ir racionaliai suplanuotomis erdvėmis, o už dyzelinių variklių efektyvumą bei draugiškumą aplinkai iš saviškės Korėjos vartotojų asociacijos netgi buvo gavę apdovanojimą už „Efektyvų energijos naudojimą“. Be to, kainavo apčiuopiamai pigiau nei analogiško dydžio konkurentai.

Šiais metais „SsangYong Motor“ ištraukė dar vieną kozirį, kuris turėtų sukelti sumaištį „Toyota“ gerbėjų stovykloje. Jei ilgą laiką Land Cruiser buvo laikomas neturinčiu realių alternatyvų, tai ketvirtosios kartos SsangYong Rexton kaip sykis yra tas visureigis, kuris gali mesti pirštinę Japonijos pramonės gigantui. Kodėl?

Visų pirma, Rexton turi klasikinę konstrukciją – dešimtyje vietų sutvirtintą kopėčių tipo rėmą, suformuotą iš keturių sluoksnių plieno lakštų, todėl visai pagrįstai gali pasigirti tvirtumu. Tai svarbu ne tik galvojant, kas nutiktų susidūrimo ar panašaus pobūdžio incidento atveju, bet ir daugelyje kasdienių situacijų prireikus įveikti iš tiesų sudėtingą bekelės ruožą ar tempti sunkią priekabą. Pastarojoje rungtyje Rexton rezultatas – galimybė tempti 3 000 kg krovinį – garantuoja vietą absoliučių lyderių grupėje ir neabejotinai tampa įdomus tiems žmonėms, kuriems reikia sunkiai sulaužomo darbo įrankio.

Beje, vilkimo galią ypač vertinantys Didžiosios Britanijos namelių ant ratų klubo (The Caravan and Motorhome Club) nariai mažesnįjį modelį Korando šiemet išrinko geriausiu pagal tempimo savybes – suteikė titulą „Towcar of the Year 2018“.

Kad korėjiečiams pavyko sukurti tikrai neprastą visureigį, patvirtino ir kolega Vitoldas Milius, vienas iš 30 Europos žurnalistų, pernai rugsėjį dalyvavusių originalioje Rexton pristatymo ekspedicijoje: iš gamyklos Piongteke du tuzinus ką tik nuo konvejerio nuriedėjusių visureigių jie atvairavo į automobilių parodą Frankfurte prie Maino. Per porą savaičių įveikę daugiau kaip 13 000 kilometrų, dalis iš kurių buvo gana sudėtingi bekelės ruožai, visi žygio dalyviai pasiekė finišą neparodę nė vieno kaprizo. Vitoldo teigimu, keletą kartų klampynėse buvo įstrigę tik tie ekipažai, kurie akivaizdžiai pritrūko sveikos nuovokos ir vairavimo įgūdžių. Automobilio elgseną, visų varančiųjų ratų transmisiją, pakabos ir variklio darbą patyręs keliautojas įvertino kaip nepriekaištingą.

Per bandymus Lietuvoje pasitaškyti purvais, pasikarstyti paprastiems ratuočiams neįveikiamoje bekelėje (ant asfalto jungti 4H pavarą ar juo labiau palėtintuvą 4L nerekomenduojama, todėl paprastai visureigis važiuoja tik varomas galinių ratų) šiek tiek pritrūko laiko, tačiau Rexton elgsena judant įprastais maršrutais paliko iš tiesų neprastą įspūdį. Bene ryškiausias – tyla salone. Mažiau triukšmo iš variklio skyriaus į saloną prasiskverbia tik važiuojant elektromobiliu.

Paaiškinti tai galima senomis pamokomis, kurias „SsangYong“ inžinieriai gavo iš buvusių savo partnerių „Daimler-Benz“. Ši kompanija 1991 m. buvo investavusi Korėjoje nemažus pinigus ir glaudžiai bendradarbiavo su „SsangYong“ visose srityse – nuo jėgos agregatų ir padidinto pravažumo technologijų iki rinkodaros. Vokiečiai kurį laiką netgi leido naudotis savu pardavimo tinklu bei infrastruktūra Europoje ir tik pajutę rimtą vidinę konkurenciją (visureigis Musso prilygo geriausiems analogams) liovėsi pardavinėję korėjietišką techniką.

Atlikę ketvirtosios kartos Rexton variklio DNR tyrimą, ko gero, vis dar rastume Mercedes Benz pėdsakų: 2,2 litro darbinio tūrio dyzelinė jėgainė generuoja 181 AG ir 420 Nm galią bei sukimo momentą, o 100 km kelią įveikia vidutiniškai naudodama 8,3 l degalų. Šis skaičius niekuo nestebina, tačiau visureigio sukuriamas dinamiškumo įspūdis – maloniai netikėtas. Tiek startuojant iš vietos, tiek prireikus spustelėti judant kreiseriniu greičiu, į prisilietimą prie akceleratoriaus Rexton reaguoja taip, tarsi svertų ne 2 960 kilogramų, o bent tona mažiau. 7 laipsnių automatinė pavarų dėžė (galima rinktis ir su 6 laipsnių „mechanika“) taip pat dirba pavyzdingai sklandžiai.

Dabar apie tai, kas pasirodė kukliau. Pasukus į asfalto lopiniais nusėtus 69 svarbos keliūkščius ir kaip greideris atrodo neprisimenančius žvyrkelius, pakaba pasirodė nepasiruošusi absorbuoti senovinę skalbimo lentą primenančių bangelių. Salonas prisipildė purtomos geležies garsų ir vibracijos, atvėsinusios susižavėjimą korėjietišku milžinu. Daugiasvirtei pakabai skirtos reklaminių lankstinukų pagyros man pasirodė kiek nepamatuotos.

Kita problema, į kurią dėmesį greičiausiai atkreips vyresnio amžiaus ar sąnarių lankstumu pasigirti negalintys žmonės – įsiropštimas į automobilio vidų. 224 mm prošvaisą turinčio visureigio sėdynei pasiekti reikia alpinisto įgūdžių, nes čia nėra nei papildomų pakopų, nei rankenų ant statramsčių.

Tas pats pasakytina apie trečiąją sėdynių eilę (bandymams buvo pasiūlyta septynvietė Rexton versija). Patekti į ją keblu net maksimaliai atlenkus vidurinės eilės sėdynes. Tiesa, jei jau pavyko įsiropšti, trumpa kelionė neturėtų pasirodyti pernelyg atgrasi – erdvės čia daugiau nei, tarkime, septynviečiame Lexus RX. Pasirinkę tradicinę penkiavietę versiją ne tik sutaupysite daugiau nei tūkstantį eurų, bet ir galėsite džiaugtis iš tiesų gigantiška 820 litrų talpos bagažine (7 vietų modelyje šis rodiklis viso labo 236 l). Pastarojoje įrengta ir 220 V lizdas smulkiems buities prietaisams pamaitinti.

Pabaigai apie tai, apie ką buvo užsiminta šios apžvalgos pradžioje – „SsangYong“ konkurenciją su „Toyota“. Pati brangiausia Rexton versija kainuoja truputį mažiau nei 39 tūkst. eurų (bazinė versija įvertinta 31 tūkst. eurų), o Land Cruiser kaina kone 20 tūkst. didesnė. Tai skaičius, kurio negali ignoruoti net ir turėdamas galvoje legendinį japonišką patikimumą. Juo labiau kad „SsangYong“ teikia 5 metų garantiją be ridos apribojimo.

Be to, skirtingai nuo kai kurių ankstesnių „SsangYong“ modelių, dabartinis korėjiečių flagmanas tikrai neprastai atrodo. Jei kadaise Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse dalyvavęs Rodius buvo laikomas viena negražiausių mašinų (tai lėmė itin savitą estetikos supratimą turėjusio kompanijos dizainerio Ken Greenley sprendimai), dabar Rexton stilistika atitinka visus europietiškus „gražaus“ automobilio kanonus. Taip pat charakterizuoti galima ir visureigio interjerą. Čia karaliauja santūri elegancija ir geros kokybės apdailos medžiagos. Valdymo prietaisai išdėstyti taip, kad leistis į kelionę galima neatsivertus naudotojo instrukcijos, o multimedijos sistema su 9,7 colių liečiamuoju ekranu ir puikia grafika apskritai galėtų būti pristatomi kaip sektinas pavyzdys.