Roma. Vartotojų pasirinkimą pirkti vienokius ar kitokius obuolius nulemia kultūriniai ir istoriniai skirtumai. Tai paaiškėjo vienai Italijos vaisių prekybos įmonių išanalizavus, kokius obuolius mėgsta skirtingų šalių vartotojai, rašo freshplaza.com.
Rinkos analitikai teigia, kad esminiai vartotojų pasirinkimą lemiantys veiksniai yra obuolių veislė (išvaizda, spalva, skonis), kilmės regionas ir įpakavimo būdas. Pietų Europos gyventojai pirmenybę teikia saldiems vaisiams, o Šiaurės ir Rytų Europos vartotojai renkasi rūgščius obuolius. Tačiau yra išminčių, pavyzdžiui, „Gala" veislė populiari nuo Norvegijos iki Maltos, nuo Portugalijos iki Lenkijos.
Pastebėta, kad Centrinės ir Šiaurės Europos vartotojams mielesni vidutinio dydžio obuoliai, pietiečiai pageidauja kuo didesnių obuolių. Afrikos ir Artimųjų Rytų vartotojai vaisius renkasi pagal kilmės šalį ir kainą. Spalva - dar vienas svarbus kriterijus. Pietiečiai iš Viduržemio regiono vartotojai mėgsta geltonus, Šiaurės ir Rytų europiečiai - žalius obuolius.
Vaisių importo mąstą reguliuoja vietinė gamyba. Jei šalyse užtektinai savų vaisių, sezono pradžioje įvežtinės produkcijos poreikis nėra didelis, tarptautinė prekyba įsibėgėja tik antrąjį pusmetį. Rytų Europoje sąlygas diktuoja viena stipriausių tiekėjų - Lenkija.
Ekspertai pastebėjo, kad Vakarų europiečiai yra labiau „subrendę", dominuoja mažmeninės prekybos vietos, o pirkėjai pasirengę mokėti už kokybę. Rytų šalyse vartotojai linkę derėtis ir ieško vaisių už mažiausią kainą.
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Parmos kumpiui iškilo grėsmė
2024-05-22 -
Vaisiams ir daržovėms apsaugoti naudos cinamoną
2024-04-18 -
Įnoringi vartotojai keis ES žemės ūkio gamybos struktūrą
2024-03-22
Skaitomiausios naujienos
-
Patikslinti apsauginių juostų ir pagriovių reikalavimai
2024-05-07 -
Ką reikia žinoti parduodant ir įsigyjant žemę?
2024-05-21 -
Ūkininkai bankrutuoja tyliai...
2024-05-23
(0)